日本科学技術株式会社

JAPAN SCIENCE TECHNOLOGY CO.,LTD.

航空機・船舶・車両 Aircraft / Ship / Vehicles

旅客機及び旅客船の窓について About the windows of passenger planes and passenger ships

これまでの旅客機及び旅客船の窓はガラス・アクリル・ポリカーボネートで出来ていましたが、 理想的な旅客機は、窓を無くして機内の壁面全体をディスプレイ化する事を推奨します。
窓を無く事で軽量化と機体強度アップと空力特性の改善が出来ます。
実際に自分が空の空間を飛んでいる感覚を楽しめます。
もちろん部分的に暗くする事も出来ます。
また、操縦席には、各カメラから機体状態を確認する事や接近する他機体の位置指示を表示できます。
ハイジャックやテロ対策としては、各室内画像をAI監視を含め常時転送確認出来るシステムを必要とします。
旅客船では、グラスボートのように海の中の観察も出来ます。

Until now, the windows of passenger planes and passenger ships were made of glass, acrylic, and polycarbonate.
For an ideal airliner, it is recommended to eliminate the windows and display the entire wall surface inside the aircraft.
By eliminating the windows, you can reduce the weight, increase the strength of the aircraft, and improve the aerodynamic characteristics.
You can enjoy the feeling that you are actually flying in the sky.
Of course, it can be partially darkened.
In addition, the cockpit can be used to check the status of the aircraft from each camera and to display the position instructions of other aircraft approaching.
As a countermeasure against hijacking and terrorism, we need a system that can constantly check the transfer of each indoor image, including AI monitoring.
On a passenger ship, you can also observe underwater like a glass boat.